Svaki drugi korisnik platnih kartica u našoj zemlji nabavlja robu i usluge putem interneta.
Od toga, gotovo trećina potrošača obavlja online kupovinu nekoliko puta mjesečno, više od polovine to čini par puta godišnje, dok pet posto kupuje preko interneta nekoliko puta sedmično, pokazuje regionalno istraživanje kompanije Visa pod nazivom “U korak sa digitalnom budućnošću”.
Prodaja na internetu je brza i jednostavna. Internet poslovanje premoštava jaz između lokalnih prodavaca i globalne publike, pomažući im na taj način da prošire svoj doseg bez dodatnih ulaganja, a potrošačima se pruža niz opcija za nabavku. Dodatna prednost je ta što na ovaj način trgovci bolje upoznaju preferencije kupaca, pa su u prilici da kreiraju specijalne ponude i akcije.
Ipak, postavlja se pitanje – kako odabrati najbolji tip poslovanja na internetu? Postoji više različitih formi e-trgovine, od kojih svaka služi drugačijim poslovnim modelima. Ipak, tri osnovna tipa predstavljaju transakcije od preduzeća do potrošača (B2C), između preduzeća (B2B) i od potrošača do potrošača (C2C).
Kada su vaša ciljna grupa potrošači
Internet trgovina na relaciji preduzeće-potrošač (business-to-customer, skraćeno B2C) danas je veoma rasprostranjena jer nudi priliku da se sa značajno nižim ulaganjima predstavi kompletna ponuda preduzeća, u odnosu na osnivanje fizičkog mjesta prodaje. Uz targetirano internet oglašavanje, roba lako pronalazi put do kupaca koji se uklapaju u profil vaše najčešće mušterije.
Proizvod se nudi na društvenim mrežama, pretraživačima, pa čak i na aplikacijama Viber i Whatsapp, vezujući se za interesovanja i teme bliske idealnom kupcu. Svaki targetirani oglas vodi do vaše internet prodavnice, a put do nje traje svega nekoliko sekundi.
Za svakog ko želi da prikaže ponudu ali i filozofiju brenda, samostalna internet prodavnica po modelu B2C predstavlja idealan izbor. S druge strane, početnicima u biznisu sa limitiranim sredstvima odlične mogućnosti za predstavljanje pruža i pristupanje nekom od popularnih lokalnih marketplace-ova poput Orea bazara.
Kada se kupoprodaja odvija između potrošača
Internet prodaja postaje sve popularnija i kada su u pitanju transakcije na relaciji potrošač-potrošač (customer-to-customer ili C2C). Tome svjedoči i rast godišnjeg prihoda Ebay-a za gotovo jednu petinu u 2021. godini u odnosu na godinu prije. Ukoliko kao pojedinac imate šta da prodate, nije nužno da izađete na pijacu. I u našoj zemlji postoji niz sajtova za razmjenu dobara među fizičkim licima a najpopularniji je svakako Olx.ba, koji odlično može poslužiti svrsi.
Ukoliko je proizvod namijenjen drugim biznisima
Od preduzeća do preduzeća (business-to-business, skraćeno B2B,) je praksa online prodaje jednog preduzeća drugom, odnosno veleprodaja. U posljedniih nekoliko godina dominantan trend u B2B trgovini je da kupci imaju iste zahtijeve kao i kada kupuju kao fizička lica. Naime, personalizacija u pripremi ponude, definisanje cijena u realnom vremenu, kvalitetan i prijemčiv korisnički put neki su od ključnih trendova B2B e-trgovine u 2022. godini.
Antrfile Digitalizacija malihi srednjih preduzeća u BiH
Put do e-prodavnice nije za svakoga lak, a sa ovim izazovom ponajviše se bore najmanja preduzeća. Maida Slatina Mehmedagić, menadžer poslovnog razvoja za region Jugoistočne Evrope u kompaniji Visa, ističe da se Visa obavezala da će podržati digitalizaciju 50 miliona malih, mikro i srednjih preduzeća širom svijeta, a tom cilju ostaje posvijećena i u Bosni i Hercegovini.
“Internet prodavnicu možemo posmatrati kao virtualni izlog koji svakom preduzeću uvećava izglede za prodaju i pruža otpornost na nepredviđene okolnosti poput globalne pandemije. Zato u stalnoj saradnji sa našim lokalnim partnerima, poput Orea bazara i Olx.ba platforme, radimo na unaprijeđenju digitalnog kapitala malih, mikro i srednjih preduzeća. Posebno mi je drago što smo na našim zajedničkim projektima otkrili predivne, jedinstvene domaće brendove koji sada mogu da ponude svoju robu cijelom svijetu”, kaže Slatina Mehmedagić.
Izvor: klix.ba